הפרויקט הסביבבתי אותו יזמתי במסגרת קורס "מורים מובילי תקשוב ומידענות" מחוז צפון נבחר מתוך הלימה ליעדי המחוז והוא אחד מדגלי המחוז, החינוך הסביבתי.
להלן פירוט הערך , כפי שהוא מופיע במסמך דגלי מחוז הצפון :
יחסי גומלין חינוך-סביבה:
בכוחו של החינוך לטפח יחס של אכפתיות ואחריות כלפי הסביבה בה אנו חיים: שימור משאבי הטבע, ערנות כלפי מפגעים אקולוגיים וגורמיהם, תחושת שייכות לאתרים בעלי חשיבות היסטורית ותרבותית. חינוך המדגיש ערכים אלה, עשוי להצמיח דורות של אזרחים בעלי ידע, המודעים לסביבה ולדילמות של פיתוח טכנולוגי אל מול שימור סביבתי, מעורבים ומחויבים לנקיטת עמדה ולפעולה למען קיימות הסביבה.
יחסי גומלין חינוך-תעשייה:
עולם התעשייה הינו אחד הגורמים המשפיעים על הכלכלה ועל פני החברה הישראלית. טיפוח קשרי הגומלין בין החינוך לבין התעשייה, עשוי לייצר אצל התלמידים עניין וידע בנוגע לתעשיות המניעות את הכלכלה הישראלית, ולפתוח להם צוהר להבנת עולם הטכנולוגיה והכרת העולם התעשייתי והעסקי. השילוב בין חינוך ובין תעשייה עשוי לקדם מטרות חינוכיות, כגון: פיתוח חשיבה יצירתית וטכנולוגית, עידוד חשיבה מקורית, טיפוח גישה יזמית, הנעה ליזמות תעשייתית, מיצוי יכולות אישיות, פיתוח כישורי מנהיגות, טיפוח גישה למידע, הנעה ללמידה בכלל ולבחירה במקצועות מדעיים/טכנולוגיים בפרט. כמו כן, עשוי שילוב זה להניב מטרות לאומיות-חברתיות, כגון: הצמחת אזרחים בעלי יכולות, כישורים ונכונות להשתלב בתעשייה הישראלית.
(מתוך: מסמך דגלי משה"ח)
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה